Ellemaris
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ellemaris

Ellemaris is een nieuw RPG spel waar je je helemaal kunt uitleven.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Onbereikbaar [verhaal]

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Luciano Black
Admin
Luciano Black


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 19-03-10
Leeftijd : 33

Onbereikbaar [verhaal] Empty
BerichtOnderwerp: Onbereikbaar [verhaal]   Onbereikbaar [verhaal] Icon_minitimema maa 22, 2010 3:08 pm

Één van mijn verhalen waar ik al tijdje niet aan heb geschreven maar goed ^^
---------
Onbereikbaar

Proloog
Lief dagboek
Om een of andere manier kan je de wereld maar in 1 woord beschrijven, “DUISTER”
De wereld is volgens mijn grootvader veranderd. En veel mensen waren het met hem eens. In het verzet was er zo nu en dan een krant over de nieuwtjes die er waren. “Boeken gevonden over de tijden zonder dictatuur van het duister”, was de kop die vandaag voor op stond. Ik moest wel lachen want mijn grootvader vertelde altijd verhalen over vroeger en niemand geloofde hem ooit. Maar nu waren er boeken gevonden met de feiten over vroeger en mijn opa had dus wel gelijk gehad.
Het gaat allemaal over ontdekkingen en feesten. Dus mensen die het nou nog in hun hoofd haalden om mijn overgroot vader voor gek te verklaren waren zelf niet helemaal helder. Dat zagen de meeste nu ook wel in, gelukkig. Mijn Opa is de oudste uit het verzet, hij is nog uit de tijd zonder overheersing, mensen uit die tijd bestaan bijna niet meer, dus op zich was het niet zo gek dat ze hem niet geloofde.


Ik glimlachte weer een beetje in mezelf en keek naar de krant naast mijn dagboek. Er stonden nog meer artikelen in en bij een paar daar van werd ook ik genoemd.
Hoe kan het eigelijk ook anders ik had heel wat stunts uitgehaald deze week. En die werden allemaal precies beschreven. Dat had ik te danken aan Sebastiaan, hij hielp mee met de krant te maken en hij vond het leuk om mijn “heldendaden” er in te schrijven. Al dacht ik soms een klein beetje jaloezie te zien in zijn ogen als ik wat uitgehaald had zonder hem. Maar ach wat maakt het eigelijk ook uit.
Ik klapte mijn dagboek dicht met de krant er in, het was weer tijd dat ik met mijn “oh zo leuke werk” verder ging. Ik zuchtte en stond langzaam op. En liep naar mijn spinnewiel.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ellemaris.actieforum.com
Tristan Mayes

Tristan Mayes


Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 20-03-10

Onbereikbaar [verhaal] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onbereikbaar [verhaal]   Onbereikbaar [verhaal] Icon_minitimema maa 22, 2010 5:58 pm

Ziet er goed uit ik ben benieuwd naar meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luciano Black
Admin
Luciano Black


Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 19-03-10
Leeftijd : 33

Onbereikbaar [verhaal] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onbereikbaar [verhaal]   Onbereikbaar [verhaal] Icon_minitimewo maa 24, 2010 10:09 pm

Nieuw stukje..

---
H1
Opstootje
‘Aprill waker worden.’ Zei een vrouw van middelbare leeftijd zangerig. Haar stem door klonk in het kleine kamertje. Aprill kreunde, ‘Maa het is zaterdag ik ben vrij hoor.’ Zei ze door een geeuw heen. ‘Ik weet het liefje maar ik moet gewoon werken zo, dus jij moet naar de markt.’ Zei haar moeder met gemaakte medelijden. Haar moeder gaf haar een kus op haar voorhoofd en liep de kamer uit om vervolgens naar haar werk te gaan. Aprill bleef vijf seconden mokkend liggen en stapte toen vlug uit de haar bedstee op de koude houten vloer. Ze opende de gammele kast en trok er een jurk uit, hij bleek roze te zijn en hing hem snel weer terug. Ze zocht snel en behendig haar simpele blauwe jurk en trok die vlug aan. De jurk kwam tot net over haar knieën en had geen mouwen. Ze kamde vlug alle klitten uit haar lange haar en deed het snel in een paardenstaart. Toen stapte ze haar kamer uit en liep vlug de kleine keuken in. Als ze snel was kon ze nog voor de drukte op de markt zijn. Ze waste haar gezicht en pakte het geld buideltje van tafel. Ze stapte in haar klompen die bij de deur stonden en pakte de rieten mand die er naast stond op. En liep de deur uit.

Toen ze eindelijk de straat uit liep richting het grote plein, merkte ze de drukte pas op. Ze keek bedachtzaam om zich heen, normaal was het rustig op straat rond dit tijdstip. Ze haalde onverschillig haar schouders op en liep snel en behendig door de mensen massa heen, over de oude stenen straat. Toen ze aan de buitenkant van het plein was schrok ze een beetje. Normaal was de markt heel kleintjes als er geen feestdaggen waren, maar vandaag stond het hele plein vol er was zelfs een podiumpje gemaakt. Ze schudden langzaam haar hoofd wat was haar nu weer ontgaan? Ze kon er zo snel niet op komen. Ze liep richting de fruit en groente kraam van Piret. De zoon van Mr. Piret stond haar al op te wachten. Sebastiaan tikte even tegen zijn pet om haar te begroeten maar hielp toen snel een oude vrouw die er behoorlijk uitgedost uitzag en erg ongeduldig.

‘Ah juffrouw Mercredi’ klonk een vrolijke stem achter Aprill. Aprill draaide zich om, ‘Hallo meneer Piret.’ Zei ze vriendelijk tegen de lachende man. ‘Uw moeder kwam net al langs en heeft de bestelling al door gegeven, zal ik het even voor u pakken.’ Zei Mr. Piret vriendelijk en zonder op antwoord af te wachten pakte hij de rieten mand van haar over. Sebas liep op haar af, hij was blijkbaar al klaar met het helpen van de opgetutte vrouw. ‘Dag liefste.’ Zei hij met een grijns en boog voor haar. Ze grinnikte en gaf Sebas een por. Hij probeerde haar beledigt aan te kijken maar dit lukte niet. ‘Moet jij je niet uitdossen voor de prins. Ze zeggen dat hij opzoek is naar een bruid.’ Zei Sebas op een serieuze toon en zijn speelse blauwe ogen keken haar vragend aan. ‘De prins kan me gestolen worden’ mompelde Aprill vaag. Toen keek ze Sebas weer recht aan ‘Dat is waar ook hij kwam vandaag ons geliefde ahum stadje bezoeken toch?’ ze keek Sebas vragend aan. Sebas schoot in de lach, ‘Blond zeker’ zei hij met een knipoog en speelde even met haar paardenstaart. Toen zijn vader er aan kwam lopen zetten hij snel een stapje terug en keek naar de grond. Aprill grinnikte, het was algemeen bekend dat Sebas haar leuk vond, hij was dan ook helemaal niet verlegen om daar voor uit te komen. Alleen tegen over zijn vader durfde hij niet zo goed. Maar volgens haar had hij het allang door al zei hij dit nooit hardop.

Mr. Piret overhandigde de mand aan Aprill en ze betaalde snel, ze glimlachte naar de man toen ze een flinke korting kreeg en toen liep hij weg. Aprill alleen achterlatend met zijn zoon. Sebas die plots alles weer aan durfde nam de mand van haar over, ‘Ga jij nou maar eerst brood halen anders is alles zo op.’ Zei hij met een glimlach en zette de mand weg. Aprill liep op een drafje door de mensen heen en kwam al snel bij de bakker terecht. Hij groeten haar vrolijk en hielp haar meteen. Dat is het voordeel als je iedereen kent bedacht ze toen ze op de terug weg was naar Sebas.
Ze zag Sebas gefocust met een mand vol appels door de andere manden lopen en bedacht dat ze hem beter niet kon storen dus liep ze snel naar haar eigen mand.
Toen ze de broden ook in de mand had gedaan liep ze weer naar Sebas en ging naast hem staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ellemaris.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Onbereikbaar [verhaal] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onbereikbaar [verhaal]   Onbereikbaar [verhaal] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onbereikbaar [verhaal]
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 5 Woorden verhaal.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Ellemaris :: Out of Character :: Off Topic :: Art board :: Verhalen-
Ga naar: